Kendtes Gravsted
Forside Biografier
Nyheder Portrætnyt
Denne dag Links
Rouletten Om siden

Søgning
Søg på navn:
Flere søgemuligheder

Persongrupper
Alle personer
Arkitekter & tegnere
Billedkunstnere
Efterlyste personer
Erhvervsfolk
Filmfolk
Forfattere
Journalister & Radio/TV
Kirkens folk
Kongehuse
Militær- og søens folk
Musikere & komponister
Politikere
Sangere
Scenefolk
Skolefolk
Skuespillere
Sports- og idrætsfolk
Videnskabsfolk
Øvrige personer

© www.gravsted.dk 2003, 2024

Dansk designer, art director og rektor

Født mandag den 10. januar 1938
Død torsdag den 30. juli 2020

Mini-biografi: Blev allerede som 15årig optaget på Kunsthåndværkerskolen på dispensation og blev i 1958, som nyuddannet designer og medlem af Danske Designere, ansat hos den kendte møbelproducent Fritz Hansen, som grafisk designer og chef for reklame- og udstillingsafdelingen. Morten Peetz-Schou var fra 1987 selvstændig med sit Genius Koncept, der havde tv-reklamer, virksomheds-identitet samt design af produktindpakning som speciale. Arbejdede for firmaer som Thomas Bergsøe, NP/4, Jersild, Lund & Lommer, Hiort, Stenius & Walther, designede for Matas, det kendte stribede logo og det rød-hvide dannebrogs-hjerte for Danmarks Turistråd. Rådgav politiske partier om visuel identitet samt budskabsstrategi op til et valg og samarbejdede på "ja"-siden ved EF-afstemningen, med Socialdemokratiet og statsminister Jens Otto Krag. Var medstifter af Den Danske Reklameskole og prorektor det første år. Kunne lide at undervise og dele ud af sine erfaringer, bosatte sig i 2002 i Højer, blev rektor for byens Designskole og engagerede sig aktivt i lokalsamfundet. Var i flere år markedsførings repræsentant i juryen bag den internationale Epica reklamepris. Fik tildelt flere priser som Løve-Prisen i Cannes for en VW-biografreklame, modtog en førstepris i kategorien biografreklame ved New York Film Festival og vandt den danske Aurora-pris i kategorien dagblade.